Sant Joan d'Acre (Israel) va ser una de les places fortes dels croats a Terra Santa, però és també una de les ciutats més antigues de la humanitat, ja que les troballes arqueològiques indiquen que al segle XVI aC era un enclavament cananeu. Ara, arqueòlegs israelians han descobert l'antic port que, per les seves característiques, es creu que va ser el més gran i important de la zona durant el període hel·lenístic, fa uns 2.300 anys.
Les restes van aparèixer en el transcurs d'unes excavacions dins el projecte de conservació del dic del nucli històric d'Acre. Segons l'Autoritat d'Antiguitats d'Israel, entre les troballes destaquen una sèrie de grans pedres que podrien haver format part del moll i en les quals s'amarraven les embarcacions. S'han trobat també restes de ceràmica i objectes metàl·lics de l'època, blocs de pedra que sembla que pertanyien a edificis i instal·lacions portuàries, i dues rampes semblants a d'altres que es coneixen de jaciments fenicis, que podien haver servit per pujar els vaixells, probablement de guerra, a terra.
Les primeres evidències de l'existència d'un moll daten de 2009, quan es va descobrir sota l'aigua un paviment de grans blocs de pedra calcària esculpida d'un estil que recorda el fenici. El dubte era saber si aquest paviment formava part d'un moll o pertanyia a un edifici. Els nous descobriments indiquen que la primera opció és la vàlida. Per això, segons Kobi Sharvit, director de la Unitat d'Arqueologia Marítima de l'Autoritat d'Antiguitats d'Israel, aquest "és un descobriment únic i important que ofereix una resposta inequívoca a la pregunta de si parlàvem d'instal·lacions d'un port o del terra d'un edifici".
Les restes van aparèixer en el transcurs d'unes excavacions dins el projecte de conservació del dic del nucli històric d'Acre. Segons l'Autoritat d'Antiguitats d'Israel, entre les troballes destaquen una sèrie de grans pedres que podrien haver format part del moll i en les quals s'amarraven les embarcacions. S'han trobat també restes de ceràmica i objectes metàl·lics de l'època, blocs de pedra que sembla que pertanyien a edificis i instal·lacions portuàries, i dues rampes semblants a d'altres que es coneixen de jaciments fenicis, que podien haver servit per pujar els vaixells, probablement de guerra, a terra.
Les primeres evidències de l'existència d'un moll daten de 2009, quan es va descobrir sota l'aigua un paviment de grans blocs de pedra calcària esculpida d'un estil que recorda el fenici. El dubte era saber si aquest paviment formava part d'un moll o pertanyia a un edifici. Els nous descobriments indiquen que la primera opció és la vàlida. Per això, segons Kobi Sharvit, director de la Unitat d'Arqueologia Marítima de l'Autoritat d'Antiguitats d'Israel, aquest "és un descobriment únic i important que ofereix una resposta inequívoca a la pregunta de si parlàvem d'instal·lacions d'un port o del terra d'un edifici".