La història del fotoperiodisme barceloní durant la primera meitat del segle XX no es pot desvincular del treball de Carlos Pérez de Rozas Masdeu (Madrid, 1893 - Barcelona, 1954). I és que Pérez de Rozas va ser el patriarca d'una de les nissagues de reporters gràfics més conegudes de la capital catalana. Va començar a treballar a la premsa diària l'any 1912 i es va consolidar com a professional en els anys vint del segle passat, quan va rebre l'encàrrec de l'Ajuntament de Barcelona de documentar gràficament la remodelació de la muntanya de Montjuïc durant les obres del recinte de l'Exposició Internacional de 1929.
Amb l'inici de la Segona República, els seus fills Pepe Luis i Carlos es van incorporar al negoci familiar i van publicar de manera regular a les pàgines d'‘El Dia Gráfico' i ‘La Noche'. L'any 1936, l'inici de la guerra i l'esclat revolucionari van coincidir amb un dels moments més àlgids de la seva activitat professional, Així, van poder documentar tant les conquestes revolucionàries com la vida a la rereguarda. En acabar el conflicte van mostrar afinitats clares al règim dictatorial i la seva recol·locació als principals diaris promoguts pel franquisme va ser immediata.
Ara, una exposició a l'antic convent de Sant Agustí de Barcelona recupera algunes instantànies inèdites i se centra en la figura del patriarca de la família, però deixa clar que el funcionament del clan periodístic sempre va ser una tasca d'equip, que va implicar tota la família en la producció, el revelatge, l'administració i l'arxiu d'imatges. La mostra, que porta per títol ‘Pérez de Rozas. Crònica gràfica de Barcelona 1931-1954', presenta 123 fotografies, la majoria còpies d'època i d'autor, exemplars de premsa de l'època amb fotografies de Pérez de Rozas i 600 fotografies que es visualitzen en diverses plataformes digitals interactives. També s'hacreat una exposició virtual al web de l'Arxiu Fotogràfic, i s'ha editat el catàleg ‘Pérez de Rozas. Crònica gràfica de Barcelona 1931-1954'. L'exposició es pot visitar fins al maig de 2016.
Amb l'inici de la Segona República, els seus fills Pepe Luis i Carlos es van incorporar al negoci familiar i van publicar de manera regular a les pàgines d'‘El Dia Gráfico' i ‘La Noche'. L'any 1936, l'inici de la guerra i l'esclat revolucionari van coincidir amb un dels moments més àlgids de la seva activitat professional, Així, van poder documentar tant les conquestes revolucionàries com la vida a la rereguarda. En acabar el conflicte van mostrar afinitats clares al règim dictatorial i la seva recol·locació als principals diaris promoguts pel franquisme va ser immediata.
Ara, una exposició a l'antic convent de Sant Agustí de Barcelona recupera algunes instantànies inèdites i se centra en la figura del patriarca de la família, però deixa clar que el funcionament del clan periodístic sempre va ser una tasca d'equip, que va implicar tota la família en la producció, el revelatge, l'administració i l'arxiu d'imatges. La mostra, que porta per títol ‘Pérez de Rozas. Crònica gràfica de Barcelona 1931-1954', presenta 123 fotografies, la majoria còpies d'època i d'autor, exemplars de premsa de l'època amb fotografies de Pérez de Rozas i 600 fotografies que es visualitzen en diverses plataformes digitals interactives. També s'hacreat una exposició virtual al web de l'Arxiu Fotogràfic, i s'ha editat el catàleg ‘Pérez de Rozas. Crònica gràfica de Barcelona 1931-1954'. L'exposició es pot visitar fins al maig de 2016.