El famós retrat a carbonet d'Isabel d'Este de Leonardo da Vinci que es conserva al Museu del Louvre de París no és l'únic exemplar que existeix d'aquesta obra. Una còpia en color del quadre ha estat descoberta a la col·lecció privada d'una família suïssa. L'obra, desconeguda fins ara, es conservava al búnquer de la residència d'aquesta família a la ciutat de Turgi.
El quadre va ser pintat per Da Vinci a principis del segle XVI, quinze anys després del carbonet previ. Els experts creuen que el pintor va començar a esbossar un dibuix preparatori de la model el 1499, durant una estada a la residència del seu espòs, el marquès Francesco II de Gonzaga, a la ciutat italiana de Màntua. Anys més tard, entre 1513 i 1516, la constant insistència d'Isabel d'Este va convèncer Da Vinci per pintar el mateix retrat en color.
El resultat va ser un oli sobre tela de 61 centímetres de llarg i 46,5 d'ample que presenta diversos motius iconogràfics inspirats en Santa Catalina de Siena que no apareixen al carbonet previ, com una corona i un ceptre. Els experts l'han catalogat com un valuós precursor de la cèlebre Monna Lisa i fins i tot una possible influència, ja que ambdues obres presenten moltes similituds, especialment en el color, la il·luminació i el posat de les models.
El quadre va ser pintat per Da Vinci a principis del segle XVI, quinze anys després del carbonet previ. Els experts creuen que el pintor va començar a esbossar un dibuix preparatori de la model el 1499, durant una estada a la residència del seu espòs, el marquès Francesco II de Gonzaga, a la ciutat italiana de Màntua. Anys més tard, entre 1513 i 1516, la constant insistència d'Isabel d'Este va convèncer Da Vinci per pintar el mateix retrat en color.
El resultat va ser un oli sobre tela de 61 centímetres de llarg i 46,5 d'ample que presenta diversos motius iconogràfics inspirats en Santa Catalina de Siena que no apareixen al carbonet previ, com una corona i un ceptre. Els experts l'han catalogat com un valuós precursor de la cèlebre Monna Lisa i fins i tot una possible influència, ja que ambdues obres presenten moltes similituds, especialment en el color, la il·luminació i el posat de les models.