La darrera part del llegat del fotoperiodista Agustí Centelles –cedit en règim de dació pels seus fills Sergi i Octavi al Ministeri de Cultura espanyol l'any 2009 per a la seva custòdia de manera única, permanent i indivisible– ja ha arribat al Centre Documental de la Memòria Històrica (CDMH) de Salamanca.
En concret, aquesta part del fons recull 7.000 negatius de fotografia publicitària i industrial, un àmbit professional que Centelles va conrear a partir de la seva tornada de l'exili el 1946, un cop va ser jutjat per les autoritats franquistes i inhabilitat per continuar la seva feina com a fotoperiodista. Paral·lelament, Centelles també va desenvolupar una important carrera com a retratista. El pintor Salvador Dalí, el tenor Hipólito Lázaro, el ciclista Federico Martín Bahamontes, el torero mexicà Carlos Arruza i el músic Xavier Cugat van ser algunes de les celebritats que es van posar davant del seu objectiu.
En concret, aquesta part del fons recull 7.000 negatius de fotografia publicitària i industrial, un àmbit professional que Centelles va conrear a partir de la seva tornada de l'exili el 1946, un cop va ser jutjat per les autoritats franquistes i inhabilitat per continuar la seva feina com a fotoperiodista. Paral·lelament, Centelles també va desenvolupar una important carrera com a retratista. El pintor Salvador Dalí, el tenor Hipólito Lázaro, el ciclista Federico Martín Bahamontes, el torero mexicà Carlos Arruza i el músic Xavier Cugat van ser algunes de les celebritats que es van posar davant del seu objectiu.