La iniciativa d'un museu virtual de moda guanya el II Premi Lluís Carulla

Laura Casal-Valls rep 100.000 euros per la creació d'un web que recollirà peces de vestir històriques dels museus de Catalunya

23 de novembre del 2016
Autor
Francina Fortuny
Guardar a favorits
La impulsora del Museu Virtual de la Moda, Laura Casal-Valls, pretén explicar la història que s'amaga darrere les 6.000 peces de vestir històriques que es conserven disperses en diferents museus catalans, a través d'una plataforma online. Actualment només un 6% d'aquestes peces resten catalogades."Londres i París tenen grans col·leccions d'història de la moda. Nosaltres també però no les coneixem", assegura Casal-Valls.

L'objectiu va més enllà d'explicar la història dels vestits. Amb aquest projecte, Laura Casal-Valls pretén "retornar la veu a objectes llargament silenciats i treure la pols de les històries més petites". Aquest projecte ha guanyat als altres dos finalistes, el portal digital Surtdecasa.cat, especialitzat en cultura i oci arreu del territori català, i Proscenium, una aplicació mòbil que té l'objectiu de difondre i internacionalitzar el patrimoni dramàtic català. La directora general de la Fundació Carulla, Marta Esteve, ha volgut recalcar els propòsits del Premi Lluís Carulla 2016: "Modernitzar la cultura, enfortir la societat catalana i estimular nous projectes culturals".

Al voltant de 200 persones, del àmbit de la cultura i la innovació empresarial, van assistir ahir a la gala d'entrega dels premis que va tenir lloc a la Fundació Tàpies. El president de la Fundació Carulla, Joaquim Coello, va destacar que la cultura és un element clau per servir a la societat i va assegurar que "vetllar per la llengua, els valors i la cultura catalana justifica l'existència de la Fundació Carulla en el món globalitzat d'avui."