La iniciativa d'un museu virtual de moda guanya el II Premi Lluís Carulla

Laura Casal-Valls rep 100.000 euros per la creació d'un web que recollirà peces de vestir històriques dels museus de Catalunya

23 de novembre del 2016
Autor
Francina Fortuny
La impulsora del Museu Virtual de la Moda, Laura Casal-Valls, pretén explicar la història que s'amaga darrere les 6.000 peces de vestir històriques que es conserven disperses en diferents museus catalans, a través d'una plataforma online. Actualment només un 6% d'aquestes peces resten catalogades."Londres i París tenen grans col·leccions d'història de la moda. Nosaltres també però no les coneixem", assegura Casal-Valls.

L'objectiu va més enllà d'explicar la història dels vestits. Amb aquest projecte, Laura Casal-Valls pretén "retornar la veu a objectes llargament silenciats i treure la pols de les històries més petites". Aquest projecte ha guanyat als altres dos finalistes, el portal digital Surtdecasa.cat, especialitzat en cultura i oci arreu del territori català, i Proscenium, una aplicació mòbil que té l'objectiu de difondre i internacionalitzar el patrimoni dramàtic català. La directora general de la Fundació Carulla, Marta Esteve, ha volgut recalcar els propòsits del Premi Lluís Carulla 2016: "Modernitzar la cultura, enfortir la societat catalana i estimular nous projectes culturals".

Al voltant de 200 persones, del àmbit de la cultura i la innovació empresarial, van assistir ahir a la gala d'entrega dels premis que va tenir lloc a la Fundació Tàpies. El president de la Fundació Carulla, Joaquim Coello, va destacar que la cultura és un element clau per servir a la societat i va assegurar que "vetllar per la llengua, els valors i la cultura catalana justifica l'existència de la Fundació Carulla en el món globalitzat d'avui."