La publicitat entra al patrimoni grec

Els edificis més destacats de Grècia podran ser llogats per penjar-hi reclams publicitaris o filmar-hi anuncis

Partenó d'Atenes
Partenó d'Atenes
19 de gener del 2012
Autor
Juan Carlos Moreno
La crisi econòmica no respecta res. Ni tan sols Grècia, el bressol de la democràcia. I és que a partir d'ara el país hel·lè deixarà via lliure perquè la publicitat envaeixi els seus símbols més sagrats. El primer l'Acròpoli d'Atenes, però també altres monuments i jaciments arqueològics de tota la seva geografia. Això s'interpreta com una solució desesperada del govern per mirar d'omplir les buides arques. Les reaccions d'arqueòlegs, historiadors i amants de la cultura i el passat han estat immediates davant una proposta que, segons ells, posa en perill la conservació del més preuat del passat europeu.

Segons la postura oficial del Ministeri de Cultura grec, amb aquesta mesura es pretén facilitar l'accés al patrimoni monumental i històric del país, a fi de garantir-ne la promoció internacional. Això, dit sense tants eufemismes, significa que llocs tan emblemàtics com el Partenó, el teatre d'Epidaure o el temple de Delfos podran ser llogats per penjar-hi reclams publicitaris o filmar-hi anuncis.

Els diners obtinguts per aquesta via, assignats a la Caixa de Recursos Arqueològics, seran lliurats als llocs històrics per a la seva vigilància i manteniment. Fins ara era el Consell Central d'Arqueologia el que tenia la potestat de donar o no permís per explotar un monument amb finalitats comercials, i ho feia prioritzant sempre la conservació del patrimoni.