En un indret remot del desert egipci, en una zona coneguda com Wadi al-Jadid, s'ha trobat un avió de combat de les forces aèries angleses, la Royal Air Force (RAF), que havia desaparegut el juny de 1942, en plena Segona Guerra Mundial. Un treballador petrolier polonès, Jakub Perka, ha estat el protagonista d'aquesta troballa, que ha mobilitzat el Museu de la RAF per recuperar la nau i portar-la a Londres abans que els col·leccionistes d'antiguitats militars la localitzin també i la desmantellin.
Tot i el temps transcorregut, l'avió —un P40 Kittyhawk de fabricació nord-americana i un únic motor— es troba en un excel·lent estat de conservació malgrat que el motor i l'hèlix s'han separat del fusellatge. La pintura original resta també intacta gràcies a l'aire sec del desert, així com la insígnia de la RAF.
Del que no hi ha cap senyal és de les restes del pilot, el sergent Dennis Copping, que tenia 24 anys en el moment de la seva desaparició. Tot indica que es va veure obligat a fer un aterratge d'emergència, potser perquè s'havia perdut o s'havia quedat sense combustible. Un cop a terra, en lloc de restar al costat de la seva nau i esperar el rescat, sembla que va retirar la ràdio i les bateries i es va endinsar al desert en busca d'un ajut que mai no va trobar. Amb la localitat més propera a no menys de 100 km, i sense aigua ni aliments en ple desert, les seves esperances de sobreviure eren mínimes, per no dir inexistents. L'ambaixada britànica al Caire, però, ha decidit fer tot el possible per trobar les seves despulles i repatriar-les.
La troballa és excepcional, sobretot perquè dels milers d'avions abatuts o accidentats durant la Segona Guerra Mundial se'n conserven molt poques peces, mentre que aquest està sencer. És això el que fa que sigui tan especial, i més encara si es considera que el Museu de la RAF només compta amb un model similar construït a partir de parts de diferents naus.
Tot i el temps transcorregut, l'avió —un P40 Kittyhawk de fabricació nord-americana i un únic motor— es troba en un excel·lent estat de conservació malgrat que el motor i l'hèlix s'han separat del fusellatge. La pintura original resta també intacta gràcies a l'aire sec del desert, així com la insígnia de la RAF.
Del que no hi ha cap senyal és de les restes del pilot, el sergent Dennis Copping, que tenia 24 anys en el moment de la seva desaparició. Tot indica que es va veure obligat a fer un aterratge d'emergència, potser perquè s'havia perdut o s'havia quedat sense combustible. Un cop a terra, en lloc de restar al costat de la seva nau i esperar el rescat, sembla que va retirar la ràdio i les bateries i es va endinsar al desert en busca d'un ajut que mai no va trobar. Amb la localitat més propera a no menys de 100 km, i sense aigua ni aliments en ple desert, les seves esperances de sobreviure eren mínimes, per no dir inexistents. L'ambaixada britànica al Caire, però, ha decidit fer tot el possible per trobar les seves despulles i repatriar-les.
La troballa és excepcional, sobretot perquè dels milers d'avions abatuts o accidentats durant la Segona Guerra Mundial se'n conserven molt poques peces, mentre que aquest està sencer. És això el que fa que sigui tan especial, i més encara si es considera que el Museu de la RAF només compta amb un model similar construït a partir de parts de diferents naus.