Les obres de construcció d'un pas subterrani a la via fèrria que passa per la plaça dels Carros de Tarragona han viscut un inesperat episodi: la troballa d'un vaixell datat entre el segle XVII i el segle XVIII. Uns taulons amb claus desenterrats pels operaris van donar els primers indicis d'aquest descobriment, seguits després per més peces corbades, també de fusta, que van fer que els responsables de l'obra cridessin els arqueòlegs municipals perquè els valoressin i identifiquessin. I el seu dictamen no va tardar: les peces pertanyien a un vaixell en un estat de conservació sorprenentment bo.
Ara, Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), l'empresa pública que hi treballa, s'ha compromès a desmuntar els taulons d'un en un, sotmetre'ls a un tractament de conservació i neteja, i tornar-los a muntar en un espai que encara no està decidit, però que possiblement serà el fons museístic de l'Autoritat Portuària. I tot mentre els arqueòlegs estudien les restes per intentar identificar el vaixell enfonsat.
El descobriment d'aquest vaixell no ha estat l'única sorpresa arqueològica d'aquestes obres. En aquesta mateixa zona, el 2008 ja es van trobar restes d'una claveguera d'època romana que traçava una diagonal des del carrer Reial i passava just pel lloc on es troba el pas a nivell amb barrera de Renfe, tot i que de la seva existència ja se'n tenia constància des de la dècada de 1950.
Ara, Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), l'empresa pública que hi treballa, s'ha compromès a desmuntar els taulons d'un en un, sotmetre'ls a un tractament de conservació i neteja, i tornar-los a muntar en un espai que encara no està decidit, però que possiblement serà el fons museístic de l'Autoritat Portuària. I tot mentre els arqueòlegs estudien les restes per intentar identificar el vaixell enfonsat.
El descobriment d'aquest vaixell no ha estat l'única sorpresa arqueològica d'aquestes obres. En aquesta mateixa zona, el 2008 ja es van trobar restes d'una claveguera d'època romana que traçava una diagonal des del carrer Reial i passava just pel lloc on es troba el pas a nivell amb barrera de Renfe, tot i que de la seva existència ja se'n tenia constància des de la dècada de 1950.