Vine a la presentació del número de Sant Jordi

El dimecres 9 d'abril, a les 19 h, presentem 'Els cavallers de Sant Jordi' a l'Espai Abacus de Barcelona

'Els cavallers de Sant Jordi', al 'Sàpiens' d'abril
'Els cavallers de Sant Jordi', al 'Sàpiens' d'abril
28 de març del 2025
Guardar a favorits

A partir del segle XIII, amb l'impuls de la devoció a sant Jordi, arreu dels Països Catalans van fundar-se diverses confraries de nobles amb aquest cavaller com a patró. A Barcelona, la Confraria de Sant Jordi s'encarregava d'organitzar les justes que tenien lloc a la plaça del Born. Aquest abril, Sàpiens publica Els cavallers de Sant Jordi, una recerca de l'historiador alemany Cornel-Peter Rodenbusch que reconstrueix amb tot detall un dia de justes del 1597, pels volts de la diada de Sant Jordi. 

Un reportatge que ha estat possible gràcies a la documentació de la Confraria de Sant Jordi, fins avui pràcticament desconeguda, i que presentarem el pròxim dimecres 9 d'abril, a les 19 h, a l'Espai Abacus de Barcelona (Enric Granados, 112). Hi intervindran l'autor de la recerca i la directora de la revista, Clàudia Pujol, que explicaran com els genets més galants de Barcelona combatien a cops de llança en una diada festiva en què la ciutat s'engalanava amb roses. 

L'acte és d'accés lliure i gratuït, però per assistir-hi heu d'inscriure-us-hi prèviament omplint aquest formulari. Us hi esperem!

Investigacions com aquesta només són possibles gràcies al suport dels nostres subscriptors i subscriptores. Subscriu-te ara a Sàpiens i ajuda'ns a seguir fent recerca i divulgació històrica al nostre país.